Bedrijfspand verhuren

Gezamenlijk op zoek naar de juiste huurder voor uw bedrijfspand!

Snel en voordelig uw bedrijfsmatig vastgoed verhuren!

  • Bereik eenvoudig duizenden huurders per maand
  • Maximale zichtbaarheid door plaatsing op Funda in Business en Bedrijfspand.com
  • Optimale vindbaarheid in de zoekmachines (SEO & SEA)
  • Maandelijkse advertenties op LinkedIn
  • Heldere aanpak tegen een vaste prijs
  • De mogelijkheid om zelf de bezichtigingen uit te voeren
  • Geen addertjes onder het gras met de kennis van NVM makelaars
  • Ontvang offline campagnemateriaal (posters en V-borden)
  • Mogelijkheid tot plaatsing in regionale kranten
  • Ontvang een professionele verhuurbrochure met alle benodigde informatie

Uw makelaar:

“Wat is prettiger dan zelf het eerste contact met een potentiële huurder te ervaren?”

Pakketten

Tegen een vaste en scherpe prijs uw bedrijfsmatig vastgoed verhuren én direct kennismaken met de potentiële huurder? Dat kan al voor € 950,-! Geeft u liever alle werkzaamheden uit handen? Dan voeren wij het gehele traject voor u uit. Daarnaast leveren wij maatwerk en kunnen wij aan de hand van uw wensen, werken op basis van een offerte.

  • Basis
  • Ons aanbod:
  • Vrijblijvend verhuuradvies
  • Professionele brochure inclusief plattegronden
  • V-bord en posters
  • Aanmelding social media en website
  • Funda in Business en Bedrijfspand.com
  • Mailing in ons contactenbestand
  • Flyers in de omgeving van het pand
  • Huurovereenkomst inclusief proces-verbaal van oplevering
  • x
  • x
  • x
  • x
  • Verhuur v.a. 950,-
  • Medium
  • Ons aanbod:
  • Vrijblijvend verhuuradvies
  • Professionele brochure inclusief plattegronden
  • V-bord en posters
  • Aanmelding social media en website
  • Funda in Business en Bedrijfspand.com
  • Mailing in ons contactenbestand
  • Flyers in de omgeving van het pand
  • Huurovereenkomst inclusief proces-verbaal van oplevering
  • Professionele fotografie en plattegronden
  • Administratieve afwikkeling
  • x
  • x
  • Verhuur v.a. 1.250,-
  • Premium
  • Ons aanbod:
  • Vrijblijvend verhuuradvies
  • Professionele brochure inclusief plattegronden
  • V-bord en posters
  • Aanmelding social media en website
  • Funda in Business en Bedrijfspand.com
  • Mailing in ons contactenbestand
  • Flyers in de omgeving van het pand
  • Huurovereenkomst inclusief proces-verbaal van oplevering
  • Professionele fotografie en plattegronden
  • Administratieve afwikkeling
  • Bezichtigingen
  • Onderhandelingen
  • Op basis van offerte

* Exclusief BTW
* Prijzen zijn van toepassing tot een maximum van 300 m² v.v.o., Daarna op basis van offerte.

Kennismaking

Wij komen vrijblijvend bij u langs om met elkaar kennis te maken en een advies te geven over de mogelijk te genereren huurprijs. Daarnaast maken wij direct foto’s en plattegronden van uw bedrijfspand.

Verhuuradvies

We stellen een professioneel verhuuradvies op dat is gebaseerd op informatie uit de NVM-database, het kadaster en natuurlijk onze kennis en ervaring als NVM bedrijfsmakelaar. Samen met u bepalen we uiteindelijk de te hanteren huurprijs en voorwaarden. Nadat de verhuurbrochure inclusief plattegronden gereed is starten we de verhuur op. De verhuur strategie wordt toegespitst op het type bedrijfspand. Een bedrijfsunit of kantoorruimte heeft immers een andere benadering dan een winkel- of horecapand.

Marketing

Voor een succesvolle transactie van uw bedrijfspand melden we uw bedrijfspand aan op de volgende platformen: Funda in business, Bedrijfspand.com, Businesskans.nl, LinkedIn, Facebook en Instagram.

Daarnaast ontvangt u van ons diverse posters en makelaarsborden en zullen we uw bedrijfspand onder de aandacht brengen middels een mailing bij collega makelaars en potentiële huurders. In de directe omgeving worden tevens flyers rondgebracht, voor een optimale zichtbaarheid.

Bezichtigingen

Hoe fijn is het om als eigenaar van een bedrijfspand direct het eerste contact te hebben met een potentiële huurder? Dit maken wij mogelijk en ook nog eens tegen een voordelig verhuurtarief! Vindt u het prettiger om alle werkzaamheden uit handen te geven is dit uiteraard ook mogelijk en werken wij op basis van een offerte.

Huurovereenkomst en afwikkeling

Zodra er een geschikte huurder gevonden is, stellen wij een huurovereenkomst op inclusief de bijbehorende bijlagen (denk bijvoorbeeld aan het KvK uittreksel, energielabel en proces-verbaal van oplevering). De huurovereenkomst kunt u geheel rechtsgeldig (digitaal) ondertekenen via Docusign. Liever op locatie? Dan maken we een afspraak met elkaar en staat de koffie klaar. Op de dag van de sleuteloverdracht plannen we met elkaar nog een eindinspectie in, om onder andere de meterstanden op te nemen.

Ontzorgd worden?

Wilt u zo min mogelijk werk hebben aan het verhuren van uw bedrijfspand? Dan is dat geen enkel probleem en kunnen we de volledige verhuurprocedure voor u uitvoeren.

(onder)huur

Heeft u een bedrijfsruimte die u deels niet gebruikt? Misschien is onderverhuren een optie. Onderhuur is mogelijk, tenzij in de huurovereenkomst een bepaling is opgenomen die dit verbiedt. Wilt u advies over het onderverhuren van uw pand, neem dan contact met ons op!

Sale en leaseback

Heeft u meer liquiditeit nodig, bijvoorbeeld om uw werknemers of leveranciers te betalen? Bij sale en leaseback wordt uw vastgoed verkocht en wordt u de huurder van het object. Door ons contactenbestand weten wij altijd een koper voor uw object en heeft u meteen meer liquiditeit ter beschikking. Wilt u hier meer advies over, neem dan contact met ons op!

Beheer

Uw vastgoed heeft de zorg nodig die het verdient. Bent u een vastgoedportefeuille aan het opbouwen, maar heeft u geen tijd om deze te beheren? Met onze zusteronderneming A & A Vastgoed B.V. wordt uw vastgoed beheerd, zonder dat u er omkijken naar heeft.

Veelgestelde vragen

Er is geen wettelijk maximum verbonden aan de huurprijs die gevraagd mag worden voor bedrijfsmatig vastgoed, de verhuurder mag dus zelf een prijs bepalen. Het is echter verstandig om niet een te hoge huurprijs te hanteren, omdat hierdoor minder kandidaten geïnteresseerd zullen zijn in de huur van het object. Aan de andere kant is een te lage huurprijs ook niet interessant voor u als eigenaar.

Schakel om die reden altijd een makelaar in met kennis van de markt, wij zorgen ervoor dat u de juiste huurprijs rekent en een geschikte huurder vindt voor uw object.

De huur van bedrijfsruimte is in principe vrijgesteld van omzetbelasting (btw). Voor de verhuurder pakt deze vrijstelling soms nadelig uit, omdat hij dan ook de btw op de door hem betaalde onderhoudskosten niet kan terugkrijgen van de Belastingdienst. Samen met de verhuurder kun je daarom bepalen om de huur toch te belasten met btw. Valt u als ondernemer en huurder onder de btw, dan heeft dit voor u geen nadeel. U kunt tenslotte de btw op de huur op uw beurt ook weer terugvragen bij de Belastingdienst.

Maak je als ondernemer gebruik van de KOR (kleine ondernemersregeling)? Dan is de in rekening gebrachte btw voor jou niet aftrekbaar. Ga dan in overleg met je huurder of je zonder btw kunt huren.

Ja, dit is mogelijk. De verhuurder kan de huurder aanschrijven om de achterstallige huur alsnog te betalen, maar dat kan hij niet onbeperkt doen. Een vergeten indexering kan namelijk maximaal vijf jaar terug worden gevorderd. Deze vijf jaar geldt vanaf het moment dat er aanspraak wordt gemaakt op de vergeten huurverhoging.

Het bestemmingsplan kun je controleren bij de gemeente of op de website van ruimtelijkeplannen.nl. Check altijd of de beoogde bedrijfsactiviteiten passen binnen het bestemmingsplan, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Weet u niet of uw bedrijfsactiviteiten passen binnen de huidige bestemming? Wij willen u altijd verder helpen.

Voordelen:

  • Je bent flexibeler. Het opzeggen van huur is meestal makkelijker dan het verkopen van een pand.
  • De kosten voor groot onderhoud zijn meestal voor de verhuurder.
  • Je legt minder beslag op je vermogen.

Nadelen:

  • Je bent afhankelijk van de relatie met de verhuurder.
  • Huurprijzen stijgen meestal jaarlijks.
  • Je hebt geen voordeel van de waardestijging van het pand.
  • Tussentijds opzeggen is lastig. De looptijd kan lang zijn.
  • Voor ‘grote’ aanpassingen moet je overleggen met de verhuurder.

Voor huurders in de middenstandsbedrijfsruimte geldt het recht op huurprijsbescherming. Dit houdt in dat de huur tussentijds niet mag worden verhoogd door de verhuurder, mits dit is vermeld in het contract. Nadat het contract afloopt wordt er een nieuwe huurprijs afgesproken. Een wettelijk maximum voor de huurprijs van bedrijfsruimten bestaat niet.

Indeplaatsstelling betekent dat bij bedrijfsovername de nieuwe eigenaar de plaats van de oude eigenaar mag innemen in de huurovereenkomst. De huurovereenkomst loopt door met dezelfde voorwaarden en afspraken. Bijvoorbeeld afspraken over de huurprijs en de huurtermijn.

De verhuurder van een pand kan de huurprijs jaarlijks aanpassen aan de gestegen (consumenten)prijzen, ofwel de inflatie. De huurindex, ook wel de huurindexatie, is een percentage waarmee de huur jaarlijks stijgt. Deze is gekoppeld aan het CPI, het consumentenprijsindexcijfer.

Een waarborgsom geeft de verhuurder zekerheid dat hij aan het einde van de verhuurperiode niet achterblijft met onbetaalde huur. Anderzijds kan de verhuurder met kosten achterblijven voor het verhelpen van schade die de huurder aan het pand heeft aangericht, in dit geval wordt de waarborgsom gebruikt voor het verhelpen van de schade.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Een aanvraag is altijd vrijblijvend en kosteloos.