Bedrijfspand verkopen

Bespaar duizenden euro’s aan makelaarskosten met deze unieke werkwijze!

Snel en voordelig uw bedrijfsmatig vastgoed verkopen!

  • Bereik eenvoudig duizenden kopers per maand
  • Maximale zichtbaarheid door plaatsing op Funda in Business en Bedrijfspand.com
  • Optimale vindbaarheid in de zoekmachines (SEO & SEA)
  • Maandelijkse advertenties op LinkedIn
  • Heldere aanpak tegen een vaste prijs
  • De mogelijkheid om zelf de bezichtigingen uit te voeren
  • Geen addertjes onder het gras met de kennis van NVM makelaars
  • Ontvang offline campagnemateriaal (posters en V-borden)
  • Mogelijkheid tot plaatsing in regionale kranten
  • Ontvang een professionele verkoopbrochure met alle benodigde informatie

Uw makelaar:

In alle vrijheid uw bedrijfspand verkopen, maar met de kennis, ervaring en marketing van een makelaarskantoor.”

Nieuwbouwproject 8 units op bedrijventerrein Hordijk

Nieuwbouw bedrijfsunits met bijbehorende kantoorruimte aan de Bolnesstraat en Ridderkerkstraat te Rotterdam in de verkoop.

Als eerst op de hoogte zijn? Neem onderstaand direct contact met ons op!

Pakketten

Tegen een vaste en scherpe prijs uw bedrijfsmatig vastgoed verkopen én de vrijheid om zelf de bezichtigingen uit te voeren? Dat kan al voor € 1.250,-! Geeft u liever alle werkzaamheden uit handen? Dan voeren wij het gehele traject voor u uit. Daarnaast leveren wij maatwerk en kunnen wij aan de hand van uw wensen, werken op basis van een offerte.

  • Basis
  • Ons aanbod:
  • Vrijblijvend verkoopadvies
  • Professionele brochure inclusief plattegronden
  • V-bord en posters
  • Aanmelding social media en website
  • Funda in Business en Bedrijfspand.com
  • Mailing in ons contactenbestand
  • Flyers in de omgeving van het pand
  • Koopovereenkomst
  • x
  • x
  • x
  • x
  • Verkoop v.a. 1250,-
  • Medium
  • Ons aanbod:
  • Vrijblijvend verkoopadvies
  • Professionele brochure inclusief plattegronden
  • V-bord en posters
  • Aanmelding social media en website
  • Funda in Business en Bedrijfspand.com
  • Mailing in ons contactenbestand
  • Flyers in de omgeving van het pand
  • Koopovereenkomst
  • Professionele fotografie en plattegronden
  • Administratieve afwikkeling
  • x
  • x
  • Verkoop v.a. 1750,-
  • Premium
  • Ons aanbod:
  • Vrijblijvend verkoopadvies
  • Professionele brochure inclusief plattegronden
  • V-bord en posters
  • Aanmelding social media en website
  • Funda in Business en Bedrijfspand.com
  • Mailing in ons contactenbestand
  • Flyers in de omgeving van het pand
  • Koopovereenkomst
  • Professionele fotografie en plattegronden
  • Administratieve afwikkeling
  • Bezichtigingen
  • Onderhandelingen
  • Op basis van offerte

* Exclusief BTW
* Prijzen zijn van toepassing tot een maximum van 300 m² v.v.o., Daarna op basis van offerte.

Nieuwbouwproject Businesspark De Olm in Steenbergen

Een prachtig nieuwbouwproject met bedrijfsunits en opslagruimten aan de rand van Steenbergen. Opslagruimten van 32 m2 tot 40 m2 en bedrijfsunits variërend van 80 m2 tot 120 m2 (uitgevoerd met een verdiepingsvloer van 80 m2).

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem direct contact met ons op!

Kennismaking

Wij komen vrijblijvend bij u langs om met elkaar kennis te maken en een advies te geven over de mogelijke verkoopprijs. Daarnaast maken we direct foto’s en plattegronden van uw bedrijfspand.

Waardeadvies

Na onze kennismaking stellen we een deskundig waardeadvies op dat is gebaseerd op informatie uit de NVM-database, het kadaster en natuurlijk onze kennis en ervaring als NVM-bedrijfsmakelaar. Wij stellen een advies op, welke bestaat uit de waardebepaling, mogelijke verkooprijs, plan van aanpak, marketingplan en onze offerte. Uiteindelijk bepalen we in overleg de aanpak en de verkooprijs.

Marketing

Nadat de brochure is opgesteld en goedgekeurd, starten we de verkoop op. Voor een succesvolle transactie van uw bedrijfspand melden we uw bedrijfspand aan op de volgende platformen: Funda in Business, Bedrijfspand.com, Businesskans.nl, LinkedIn, Facebook en Instagram.

Daarnaast ontvangt u van ons diverse posters en makelaarsborden en zullen we uw bedrijfspand onder de aandacht brengen middels een mailing bij collega makelaars en potentiële huurders. In de directe omgeving worden tevens flyers rondgebracht, voor een optimale zichtbaarheid.

Bezichtigingen

U kent uw bedrijfspand tot in de details, zodoende is het mogelijk om zelf de bezichtigingen en onderhandelingen uit te voeren. Daarmee bespaart u ook nog eens duizenden euro’s aan makelaarskosten. Uiteraard kunt u het gehele verkoopproces rekenen op onze persoonlijke begeleiding en advies!

Afwikkeling

Zodra er een overeenstemming tussen beide partijen is, stellen wij de koopintentieverklaring op die door de notaris kan worden uitgewerkt in een koopovereenkomst.

Ontzorgd worden?

Wilt u zo min mogelijk werk hebben aan het verkopen van uw bedrijfspand? Dat is geen enkel probleem, wij kunnen voor u de volledige verkoopprocedure uitvoeren.

Altijd een professioneel team aan uw zijde

Met een jong en gedreven team zetten wij ons dagelijks in voor onze opdrachtgevers. Samen ontwikkelen wij de beste strategie, garanderen wij de beste online vindbaarheid en zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld wordt.

Veelgestelde vragen

Koopt u een bedrijfspand, dan geldt er sinds 1 januari 2023 een tarief van 10,4% aan overdrachtsbelasting. Er gelden hierbij geen kosten van overdrachtsbelasting voor de verkoper. Wanneer er BTW wordt betaald bij de overdracht is er in beginsel geen overdrachtsbelasting verschuldigd, echter is het altijd verstandig om financieel advies te vragen.

De hoofdregel is dat de verkoop van onroerende zaken is vrijgesteld van btw. Uitzonderingen hierop zijn nieuwe onroerende zaken tot 2 jaren na eerste ingebruikname en de levering van zogenoemde bouwterreinen. Deze categorie onroerende zaken zijn van rechtswege belast met btw. Als u btw heeft betaald bij de aankoop, kan het voordelig zijn te kiezen voor verkoop met btw.

Sinds 2015 is het verplicht om bij de verkoop of verhuur van bedrijfspanden een geldig energielabel te overhandigen aan de koper of de huurder.
Dit geldt voor gebouwen met de volgende gebruiksfuncties:

  • Kantoor
  • Scholen en universiteiten
  • Publieke functies, zoals bibliotheken, stadhuizen, vergadercentra
  • Gezondheidszorg, zoals ziekenhuizen, verpleeghuizen, verzorgingshuizen
  • Horeca en logies, zoals hotels, pensions, cafés, restaurants
  • Sport, zoals sporthallen, stadions, zwembaden
  • Winkels

Het energielabel is maximaal 10 jaar geldig. Voor kantoorgebouwen van minstens 100 m2 geldt per 1 januari 2023 dat het pand minstens voorzien moet zijn van energielabel C.

Het is mogelijk om een verhuurd bedrijfspand te verkopen, in dat geval hebben de huurders wel het recht om het object te blijven huren. De hoofdregel ‘koop breekt geen huur’ houdt in dat het verkopen van een pand niet betekent dat een huurovereenkomst eindigt. De koper van het pand neemt alle rechten over van de verhuurder en kan het dus niet voor eigen gebruik kopen.

Wanneer uw bedrijfspand meer geld oplevert dan de kosten en schulden die u heeft gemaakt voor het object, is het verschil uw boekwinst. Dus wanneer u het pand verkoopt voor €400.000,-, waar u €200.000,- voor hebt betaald en €100.000,- aan kosten hebt gemaakt voor bijvoorbeeld het verbouwen of ontwikkelen van het object. In dit geval is de boekwinst €100.000,-.

Een makelaar kent de regio, het aanbod en het prijspeil. Met onze kennis van de markt wordt er altijd een objectief oordeel geveld, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Een aanvraag is altijd vrijblijvend en kosteloos.